Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem https://inoino.pl/sklep .
Sprzedającym jest Katarzyna Perek-Samosiuk prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą „PRACOWNIA INO-INO patchwork i rękodzieło” z siedzibą w 65-255 Zielona Góra, ul. Zamoyskiego 4c/10, zarejestrowaną pod numerem NIP 973-039-86-23 i Regon 081181790.
Regulamin obowiązuje od dnia 15.11.2023 r.
I. Definicje
- Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.inoino.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
- Sprzedawca (zwany zamiennie Usługodawcą) – podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin Sklepu online – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, określający zasady korzystania ze Sklepu.
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.
- Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedawcy zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient-Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna dokonująca u Sprzedawcy zakupu bezpośrednio związanego z jej działalnością gospodarczą, gdy zakup nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Kupujący – zarówno Klient, Klient-Konsument jak i Konsument.
- Administrator danych osobowych – podmiot decydujący o celach i środkach przetwarzania danych. Administratorem danych osobowych Kupujących jest Sprzedawca.
- Polityka Prywatności – dokument opisujący cele i sposoby przetwarzania danych, jak i prawa osób, których dane dotyczą (dostępny tutaj: Polityka prywatności).
- Zamówienie – oświadczenie woli złożone przez Kupującego zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy ze Sprzedawcą poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zakupu w formie elektronicznej dostępnego na stronie internetowej Sklepu.
- Towar – wszystkie produkty fizyczne dostępne w Sklepie
- Rękojmia – tryb dochodzenia odpowiedzialności od Sprzedawcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną kupionego produktu.
- Konto – jedna z usług świadczona drogą elektroniczną w Sklepie przez Sprzedawcę. Kupujący może dobrowolnie zarejestrować się w Sklepie, w szczególności w celu dalszego korzystania z usług Sklepu, zapisywania produktów do ulubionych lub wglądu do historii Zamówień realizowanych w Sklepie.
II. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: https://inoino.pl/sklep.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień.
- Sklep internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.
- Towary oferowane w sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na polski rynek.
- Kupujący jest zobowiązany do korzystania z Towarów oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z postanowieniami Regulaminu, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.
- W celu realizacji zakupów, w ramach wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym używanym przez Usługodawcę, Klient powinien dysponować:
- urządzeniem z dostępem do Internetu (komputer, tablet, telefon),
- odpowiednio skonfigurowaną przeglądarką internetową obsługującą pliki typu cookies oraz skrypty Java Script,
- aktywnym i odpowiednio skonfigurowanym kontem poczty elektronicznej (e-mail), umożliwiającym odbieranie wiadomości pocztowych przez Kupującego.
- Dla bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu zaleca się, aby urządzenie, z którego korzysta Kupujący posiadało:
- aktualny system antywirusowy,
- skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall),
- zainstalowane dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej dotyczące bezpieczeństwa,
- aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz Java Script w przeglądarce internetowej,
- oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie .pdf / .doc / .xls
- Sprzedawca nie jest odpowiedzialny za niedostosowanie się Kupującego do przedstawionych powyżej wymagań technicznych koniecznych do współpracy z systemem teleinformatycznym, z którego korzysta. W szczególności chodzi o przypadki, gdy Kupujący błędnie skonfigurował konto poczty elektronicznej i z tego powodu nie docierają wiadomości e-mail od Kupującego do Sprzedawcy lub od Sprzedawcy do Kupującego.
III. Zawarcie umowy sprzedaży
- Wszystkie ceny produktów podane przez Sprzedawcę wyrażone są w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto. Ceny te nie zawierają kosztów wysyłki.
- Zamówienia są przyjmowane przez stronę internetową https://inoino.pl, a także drogą mailową, telefonicznie oraz za pomocą wiadomości przesłanych poprzez profile pracowni na portalach Facebook i Instagram (szczegóły w zakładce Kontakt).
- Zamówienia wysyłane drogą elektroniczną można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok. Zamówienia telefoniczne są przyjmowane w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 17.00.
- W celu złożenia skutecznego Zamówienia za pośrednictwem Sklepu niezbędne jest wykonanie przez Kupującego następujących czynności:
a. wybór Towaru na stonie https://inoino.pl/sklep i dodanie go do koszyka,
b. wypełnienia formularza zamówienia takimi danymi, jak imię i nazwisko lub nazwa Kupującego, dane adresowe i kontaktowe,
c. podanie adresu e-mail, na który zostanie przesłane potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży,
d. podanie danych do wystawienia faktury, jeśli Kupujący chce ją otrzymać, w tym nazwy podmiotu, numeru NIP oraz adresu,
e. wybór formy dostawy zakupionego Towaru,
f. wybór formy płatności,
g. akceptacja regulaminu Sklepu,
h. potwierdzenie woli zawarcia umowy, w tym wybranie przycisku „Zamawiam i płacę” lub o równoważnej treści. - Po podaniu przez Kupującego wszystkich niezbędnych danych, wyświetli się podsumowanie Zamówienia, które należy potwierdzić.
- Zamówienie wysłane przez Kupującego jest oświadczeniem woli Kupującego zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży, zgodnie z przepisami niniejszego Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Kupujący otrzyma na podany adres e-mail wiadomość potwierdzającą dokonanie Zamówienia, która stanowi oświadczenie woli Sprzedawcy co do zawarcia z Kupującym umowy sprzedaży obejmującej Towar. Umowę sprzedaży uważa się za zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości od Sprzedawcy.
- Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia oraz poda prawidłowe dane kontaktowe – w tym dokładny adres, na który Towar ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail.
- W przypadku, gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ich uzupełnienia. Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienia, jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy.
- Klient podczas składania zamówienia może wyrazić wolę otrzymania paragonu lub faktury, która zostanie dołączona do przesyłki.
- Podczas składania Zamówienia, Klient może wyrazić zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Klient ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
- Klient może skorzystać z opcji utworzenia konta w Sklepie czyli zapamiętania jego danych przez system dla ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia.
- Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedającego.
IV. Termin realizacji zamówienia i dostawa Towarów
- Sprzedawca realizuje złożone Zamówienia w ciągu 1-2 dni roboczych licząc od dnia następnego, w którym otrzyma płatność.
Wyjątek stanowią:- zamówienia specjalne – produkt nie jest dostępny od ręki, a będzie wykonywany po złożeniu zamówienia – wówczas termin realizacji jest podany w opisie produktu na stronie Sklepu,
- zamówienia na produkty personalizowane (np. znakowane haftem) lub wykonane według specyfikacji Kupującego – w takich przypadkach termin realizacji jest ustalany indywidualnie z Klientem na etapie określania szczegółów zamówienia.
- Do terminu realizacji Zamówienia nie wlicza się czasu dostawy Towarów, który jest uzależniony od wybranego przez Kupującego sposobu doręczenia.
- Kupujący ma do wyboru różne możliwości dostawy:
- dostawa do paczkomatu Inpost,
- doręczenie przez kuriera,
- odbiór osobisty w pracowni w Zielonej Górze (po uprzednim umówieniu).
- Koszty dostawy zależą od sposobu doręczenia przesyłki i podane są do wiadomości Kupującego w procesie składania Zamówienia – podczas wyboru rodzaju dostawy.
Klient może również zapoznać się z cennikiem dostaw klikając na stronie Sklepu w link Dostawa - Dostawa Towaru zamówionego w Sklepie ogranicza się do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Towar wysyłany jest na adres podany przez Kupującego w formularzu Zamówienia. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki. W przypadku braku możliwości skontaktowania się z Kupującym – zamówienie może zostać anulowane.
- W przypadku, gdy przy odbiorze Towaru Kupujący stwierdzi uszkodzenia mechaniczne zawartości przesyłki, jej niekompletność lub niezgodność zawartości z przedmiotem Zamówienia, jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki i niezwłocznego powiadomienia Sprzedawcy o zaistniałej sytuacji.
- Kupujący w razie uszkodzeń przesyłki może sporządzić protokół uszkodzeń w obecności przedstawiciela dostawcy (np. kuriera). Przyspieszy to postępowanie reklamacyjne, ale nie jest niezbędne do dochodzenia roszczeń.
V. Płatności
- Na każdy sprzedany Towar Sprzedawca wystawia paragon lub imienny dowód zakupu (fakturę). Sprzedawca nie jest czynnym płatnikiem VAT.
- Podczas składania Zamówienia Kupujący może wybrać formę płatności z opcji dostępnych w Sklepie. Na wskazany w Zamówieniu adres e-mail Kupujący otrzyma dane niezbędne do dokonania płatności.
- Sprzedawca udostępnia następujące formy płatności:
- przelew bankowy na konto Sprzedawcy w terminie 7 dni kalendarzowych od daty złożenia Zamówienia
- płatność on-line – szybkim przelewem internetowym za pośrednictwem Paynow.pl [UWAGA opcja w przygotowaniu]
- płatność on-line – BLIKIEM za pośrednictwem Paynow.pl [UWAGA opcja w przygotowaniu]
- płatność gotówką – możliwa tylko w przypadku odbioru osobistego
- Czas oczekiwania na wpłatę wynosi 7 dni od daty złożenia Zamówienia. Po upływie tego terminu Sprzedawca ma prawo anulować Zamówienie.
VI. Odstąpienie od umowy
- Konsumentowi i Klientowi-Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny.
- Termin na odstąpienie od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni licząc od dnia otrzymania Towaru i jest terminem nieprzekraczalnym.
- Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie do Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
Oświadczenie należy wysłać na adres: Katarzyna Perek-Samosiuk Pracownia INO-INO, ul. Jana Zamoyskiego 4c/10, 65-255 Zielona Góra lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: kasipoczta@wp.pl. - W przypadku wysyłania przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy pocztą tradycyjną dla zachowania 14-dniowego terminu na odstąpienie liczy się data nadania korespondencji.
- Konsument lub Klient-Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, albo sporządzić własnoręcznie pismo o odstąpieniu od umowy, które powinno zawierać:
– dane identyfikacyjne i adresowe Konsumenta,
– nazwę lub symbol zwracanego Towaru,
– datę otrzymania Towaru przez Konsumenta,
– numer rachunku bankowego lub inny sposób zwrotu kosztów Towaru przez Sprzedawcę. - Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- Zgodnie z artykułem 38 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
VII. Zwrot środków i odesłanie towaru
- Konsument lub Klient-Konsument powinien zwrócić Towar niezwłocznie, jednakże nie później niż w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Zwroty należy kierować na adres siedziby Sprzedawcy: Katarzyna Perek-Samosiuk Pracownia INO-INO, ul. Jana Zamoyskiego 4c/10, 65-255 Zielona Góra.
- Koszt przesyłki zwrotnej ponosi Kupujący.
- Zwracany towar nie może nosić śladów użytkowania. Musi być kompletny i zostać przesłany wraz z dowodem zakupu.
- Konsument lub Klient-Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru powstałe w wyniku korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Sprzedawca zwróci środki pieniężne wpłacone przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Klienta-Konsumenta o odstąpieniu od umowy, przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Klient-Konsument, chyba, że Konsument lub Klient-Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu środków.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem środków pieniężnych otrzymanych od Konsumenta lub Klienta-Konsumenta do momentu otrzymania towaru od Konsumenta lub Klienta-Konsumenta lub dostarczenia przez niego dowodu odesłania Towaru.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi koszt dostawy Towaru liczony jako najtańszy zwykły sposób dostarczenia rzeczy dostępny w ofercie Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie będzie zobowiązany do zwrotu kosztu dostawy Towaru do Konsumenta lub Klienta-Konsumenta w sytuacji, gdy dostarczył Towar w formie darmowej dostawy lub gdy Kupujący zwraca część zamówionych Towarów, a koszty dostawy nie były liczone od sztuki tylko od całości zamówienia.
VIII. Zasady reklamacji na podstawie rękojmi
- Konsument lub Klient-Konsument ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, w okresie 2 lat od momentu wydania Towaru w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną.
- Zgłoszenie reklamacyjne można przesłać na adres e-mail kasipoczta@wp.pl lub pocztą na adres: Katarzyna Perek-Samosiuk Pracownia INO-INO, ul. Jana Zamoyskiego 4c/10, 65-255 Zielona Góra
- Składając reklamację należy dostarczyć do Usługodawcy reklamowany produkt (np. wysłać przesyłką rejestrowaną na w/w adres) wraz wypełnionym zgłoszeniem reklamacyjnym, np. dostępnym pod adresem: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/formularze/ .
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- imię i nazwisko, adres, kod pocztowy,
- nazwę zakupionego Produktu,
- opis reklamacji,
- datę ujawnienia się wady Produktu,
- potwierdzenie dokonania zakupu u Sprzedawcy (do wyboru w zależności od okoliczności można przedstawić jeden z wymienionych: dowód zakupu, numer zamówienia, potwierdzenie płatności, e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę, etc.)
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, wysyłając odpowiedź na wskazany przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta adres (w tym adres e-mail).
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi koszt odesłania reklamowanego Towaru, niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji z tytułu rękojmi.
- Konsument w ramach rękojmi może zażądać od Sprzedawcy: wymiany towaru na nowy, naprawy towaru, obniżenia ceny, odstąpienia od umowy w przypadku istotnej wady towaru.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy lub sprzedawca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla sprzedawcy.
- Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową.
- Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty przesyłki, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
IX. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie korzystania ze Serwisu i Sklepu online prowadzonego pod adresem https://inoino.pl/ jest Katarzyna Perek-Samosiuk PRACOWNIA INO-INO z siedzibą w 65-255 Zielona Góra, ul. Zamoyskiego 4c/10, zarejestrowana pod numerem NIP 973-039-86-23 i Regon 081181790.
- Z administratorem danych osobowych można skontaktować się poprzez formularz kontaktowy na stronie Serwisu lub wysyłając wiadomość na adres e-mail: kasipoczta@wp.pl.
- Zasady przetwarzania danych oraz prawa Kupujących w związku z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) zostały zawarte w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Polityka prywatności i pliki cookies.
X. Rejestracja w Sklepie i założenie Konta
- Kupujący w trakcie dokonywania Zamówienia może zarejestrować się w Sklepie. Założenie Konta jest dobrowolne.
- Konto umożliwia podgląd historii Zamówień, zapisywanie produktów do ulubionych oraz przyśpiesza składanie Zamówień w przyszłości poprzez automatyczne zapisywanie danych Kupującego na formularzu Zamówienia.
- Podczas rejestracji Konta Kupujący podaje swoje dane identyfikacyjne i adresowe, a także adres e-mail oraz tworzy własne hasło.
Login Klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu. - Kupujący jest zobowiązany do nieujawniania danych do logowania do Konta Sklepu osobom trzecim.
- Kupujący, który dokonał rejestracji może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez samodzielne usunięcie Konta, polegające na złożeniu dyspozycji jego usunięcia albo zgłoszenie żądania usunięcia Konta Sprzedawcy. W przypadku zgłoszenia Sprzedawcy żądania usunięcia Konta rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 7 dni.
- Sprzedawca, chcąc rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną dotyczącą Konta poinformuje Kupującego na adres e-mail podany przez niego podczas rejestracji, w terminie 14 dni przed planowaną datą usunięcia Konta Kupującego
XI. Formularz kontaktowy
- Sprzedawca umożliwia Kupującemu wysłanie zapytania za pomocą formularza kontaktowego na stronie Sklepu.
- Korzystanie przez Kupującego z formularza jest dobrowolne.
- Poza formularzem Sprzedawca udostępnia Kupującemu na stronie Sklepu także numer telefonu oraz adres e-mail, na który Kupujący może się kontaktować ze Sprzedawcą.
- Cele i zakres przetwarzania danych oraz prawa osób, których dane dotyczą zostały opisane w Polityce Prywatności.
XII. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem Sklepu on-line zastosowanie mają odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego.
- Konsument posiada także prawo do przekazania sporu do podmiotu uprawnionego do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zgodnie z ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U.2016.1823 z dnia 2016.11.09) bez uszczerbku dla możliwości wytoczenia powództwa przed sądem powszechnym.
- Niniejszy Regulamin Sklepu on-line wchodzi w życie z dniem opublikowania go na stronie internetowej Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.
- Nowy lub zmieniony Regulamin wchodzi w życie po 14 dniach od publikacji na stronie internetowej Sprzedawcy.